30 شهریور 1398

سیستم های تهویه مطبوع

معرفی انواع سیستم های تهویه مطبوع(سرمایش و گرمایش)

داکت  اسپیلیت (Duct Split)
راهنمای سیستم اسپلیت کانالی

اسپلیت یونیت کانالی امروزه یکی از متداولترین سیستمهای سرمایش و گرمایش در جهان و بخصوص آمریکا محسوب می شود. این سیستم برای آپارتمان های مسکونی، اداری ، برج ، ویلا، مراکز درمانی و تجاری فروشگاه ها، رستوران ها، سایت های کامپیوتری، اتاق های فرمان  و … می باشد. با توجه به مشکلات مربوط به نگهداری سیستم های مرکزی و عدم کارایی سیستم های تبخیری،ایرواشر و کولر آبی ،لزوم بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی و همچنین صرفه جویی در مصرف برق، دستگاه های اسپلیت یونیت کانالی بهترین انتخاب جهت رهایی از مشکلات و دستیابی به سرمایش و گرمایش مطبوع و مستقل می باشد. از انواع برندهای موجود در بازار کنونی که در حال اجرا است می توای از برند آمریکایی ریم (Rheem) نام برد.

این شرکت در سال 1920 تاسیس شده است و در اواخر دهه 60 میلادی و اوایل دهه 70 میلادی فعالیت خود را در عرصه سیستم های تهویه مطبوع نیز آغاز نموده است و در سال 1979 میلادی فعالیت خود را در زمینه سیستم های مرکزی – حرارتی و ایرکاندیشن های (High-Efficiency) شروع کرد.

همچنین موفق شد تا در سال 1992 میلادی کوچکترین نوع دستگاه Gas Furnace را به بازارهای جهانی عرصه نماید.   ادامه

 

 
 
 
 
 
سیستم تهویه مطبوع ریم

برند PoLo به گونه ای طراحی شده است تا بتواند به تعادل کامل برتری تکنولوژیکی و زیبائی از نظر آیرودینامیکی برسد. طراحی آغاز انتخاب است. در واقع برای انتخاب یک کولر گازی یکی از مهمترین پارامترهای آن  زیبائی و شکیل بودن آن می باشد، برای اینکه در اولین نگاه انسان به ظاهر آن توجه می کند، که باید بیشترین همخوانی را با طراحی داخلی منزل داشته باشد. 

در این بخش با توجه به مارکت ایران ، برند PoLo سعی بر آن داشته تا طراحی های خود را برای مارکت ایران به گونه ای در نظر بگیرد که با خانه های مدرن امروزۀ ایرانی و علایق مردم ایران زمین نزدیکترین همخوانی را داشته باشد .  ادامه

 
 
 
 
 
سیستم تهویه مطبوع پولو
 

نحوه عملکرد سیستم سرمایش و گرمایش دستگاه:

اسپلیت یونیت کانالی از دو قسمت مجزا به نام هواساز و کندانسینگ یونیت تشکیل شده که توسط دو لوله مسی به یکدیگر متصل شده که سرمایش مورد نیاز را از طریق گاز فریون و کمپرسور تامین می کند. لازم به ذکر است  که نوع کمپرسور از نوع اسکرال می باشد. و سیستم گرمایش این دستگاه نیز از طریق کویل آبگرم تامین می شود. پس از مکش هوای داخل واحد و فیلتراسیون توسط دستگاه مذکور، عمل سرمایش یا گرمایش روی هوای ورودی صورت پذیرفته و هوای سرد و گرم نهایی از طریق یک کانال افقی(مشابه کانال کولر) و البته در ابعاد کوچکتر  به فضاها منتقل می گردد. قابل توجه است که کلیه کانالها فقط در سقف کاذب آپارتمان خواهد بود و به صورت عمودی تا پشت بام حرکت نخواهد کرد و دریچه های تعیین شده برای خروجی های مد نظر بنا به cfm مورد نیاز طراحی و اندازه گیری خواهد شد که عامل این سنجش با گیجی به نام داکتیلاتور می باشد. این سیستم از دو قسمت به نام کندانسور و هواساز تشکیل شده است. این مدل سیستم ها دستگاه های سرمایش و گرمایشی هستند که قابلیت حرارت با کویل آب گرم را دارند. سادگی نصب هواساز سیستم در هر فضای بسته و کوچکی مانند کمد، زیر سقف و زیر شیروانی، به شکل افقی و عمودی از خصوصیات آن می باشد. تولید حرارت در این سیستم در مقایسه با سایر سیستم هایی که با آب داغ، گرما تولید می کنند مزیت های زیادی دارد. به طورمثال احتیاج به لوله کشی پراکنده در سطح ساختمان و در کف نیست . لوله کشی منحصربه یک رایزر برای تغذیه کویل آب گرم هواساز می باشد رادیاتورها و فن کویل ها حذف می گردد.

کندانسور (Condensing unit):

کندانسور قسمت خارجی سیستم است که در فضای باز مانند بام، بالکن، حیاط، پارکینگ و … نصب می گردد و با هر شرایط جوی سازگار بوده و نیاز به محافظت در مقابل برف و باران ندارد وتوسط لوله مسی و یک سیم رابط به اوپراتور متصل می گردد که به آن یونیت خارجی ( Out door unit ) می گویند. 

کندانسور در تولید سرما به کار می رود. هر کندانسور شامل کمپرسور، فن ، لوله های مسی و فین های آلومنیومی با طراحی منحصر به فرد مولتی پلی وی می باشدکه بالاترین تکنولوژی ساخت کمپرسور در جهان را دارا هستند. کمترین مصرف برق ( آمپر) و تولید صدا ( دسی بل ) را در نوع خود دارد که به منظور بالا بردن راندمان، به آخرین تکنولوژی ساخت کویل با فین دندانه دار آلومنیومی و لوله مسی شیار دار و مارپیچ از داخل، مجهز می باشد. دارای قابلیت نصب در 36 متر بالاتر و 10 متر پائین تر از هواساز است.دارای بالاترین سطح استاندارد،طولی کندانسور در جهان می باشند. دارای فیلتر درایر (Drier Filter) خازن و تایمر تاخیری وکنترل فشار بالا (Pressure High) دارای سیستم های حمایتی در درجه حرارت بالا (Over Load) می باشد.  

 
share on social media
برگشت به بالا